ETUSIVU

PALAUTE

LINKIT

Takaisin pääsivulle !

Riittävällä verivarastolla Veripalvelu pystyy takaamaan potilaiden hoidon yllättävissäkin tilanteissa. Luovutettu veri auttaa mm. syöpää sairastavia, leikkauspotilaita, onnettomuuksien uhreja ja keskosvauvoja. Suomen Punaisen Ristin Veripalvelun verivarastot eivät enää ole kriittisen pienet, mutta yleisimmät veriryhmät myös potilaiden joukossa ovat edelleen 0+ ja A+.

Suomen Avantouintiliitto ry (SAULI) haastaa kaikki jäsenseuransa verenluovutuskampanjaan 15.10.2006 - 30.4.2007

Verenluovutuksen voi aloittaa, jos on terve 18-59-vuotias ja painaa vähintään 50 kiloa, mutta verenluovutusta voi jatkaa 65-vuotiaaksi. Luovutuskertoja voi kyseisenä aikana olla yksi tai useampi ja nopeimmat miehet ehtivät jopa neljä kertaa, koska minimiaikaväli miehillä on 60 vuorokautta, mutta Veripalvelun naisille määrittämä 90 vuorokauden minimiaikaväli rajaa mahdolliset luovutuskerrat kampanja-aikana kolmeen. Luovuttaessa mukana pitää olla virallinen henkilöllisyystodistus.

Seurat voivat kerätä jäsenistöltään luovutustiedot lomakkeelle, joka on jo toimitettu jokaiseen Veripalvelun toimipaikkaan. Muista merkitä nimesi Veripalvelun haastevihkoon!

Tässä lähes "elintärkeässä" ja "verisessä" kisassa voi pienikin seura menestyä, koska luovutettujen veripussien määrä suhteutetaan seurojen jäsenmäärän verenluovutusikäisiin eli

18 - 65 -vuotiaisiin kampanjan päätöspäivänä 30.4.2007, mutta luovutusesteellisten kartoittaminen olisi turhan hankalaa. Myöskään pitkästä etäisyydestä lähimpään veripalvelu-toimistoon ei hyvitetä. Kauden 2006 - 2007 parhaat palkitaan liiton syyskokouksessa 2007.

Jos haluat tietää kampanjasta enemmän, soita tai kirjoita

kampanjavastaava Jyrki Auviselle

jyrki.auvinen(a)lakeudenavantouimarit.net

Veripalvelutoimistot jäsenseurojemme (lähi)kaupungeissa:

Kivihaantie 7, puh (09) 580 11 ja Yrjönkatu 30, puh (09) 622 5911

Jyväskylä

Väinönkatu 40, puh (014) 213 065

Kuopio

Puijonkatu 23, Sektori 2. krs, puh (017) 366 5500

Mikkeli

Porrassalmenkatu 29, puh (015) 164 590

Seinäjoki

Maakunnankatu 3, puh (06) 412 2858

Biokatu 6, puh (03) 314 066 00

Veripalvelutoimisto on myös Hämeenlinnassa, Joensuussa, Kokkolassa, Lahdessa, Lappeenrannassa, Oulussa, Porissa, Rovaniemellä, Turussa ja Vaasassa.